Ge bilförsäkringen det innehåll du behöver:

Paydrives bilförsäkring innehåller allt du kan förvänta dig av en bilförsäkring. Men eftersom alla bilförsäkringskunder är olika så kan du anpassa försäkringen efter dina behov.
Gå gärna in på Konsumenternas och jämför oss med konkurrenterna .

Du kan välja mellan:

  • Trafikförsäkring

  • Halvförsäkring

  • Helförsäkring

    Vi har också bra pluspaket som du kan välja att lägga till för att toppa upp ditt skydd ytterligare.


Kolla in villkorsjämförelsen från
Konsumenternas försäkringsbyrå

Paydrive har Sveriges bästa villkor enligt Konsumenternas försäkringsbyrå när det gäller Grundprodukter. Och ska man vara riktigt noga. Och det ska man ju, så delar vi förstaplatsen med Folksam, ICA Försäkring och Watercircles. Fint sällskap tycker vi.

I klassen där man jämför Stor- och tilläggsprodukter kommer vi på en hedrande tredje plats tillsammans med If bland annat. Och det får räcka. Man kan ju inte vara bäst på allt.


Medelmåttig kundnöjdhet enligt Trustpilot

Vår kundnöjdhet är medel. Men det betyder faktiskt inte att vi lämnar de flesta oberörda. Tvärtom. Som så mycket nuförtiden är polariseringen tydlig: 62% tycker att vi är toppen (utmärkt eller bra enligt Trustpilot) och 29% tycker att vi suger (dålig eller mycket dålig enligt Trustpilot). 

De nöjda pratar om bra skadeservice och ett lågt pris där man betalar för milen man faktiskt kör och belönas för säker körning. Roligt att de gillar oss!

De missnöjda tycker att vår unika försäkringsalgoritm QOTA som bygger på över 35 miljoner körda mil är helt ute och cyklar när den säger att deras körbeteende är farligt. Och visst vi kan alla känna olika inför ”big data” men faktum är att statistiken är entydig. Många rejäla hastighetsöverträdelser och kraftiga inbromsningar ökar risken för olyckor. Det är bara att tugga i sig att körskolläraren hade rätt.

Men på en punkt har de missnöjda helt rätt. Vi har varit svåra att få tag på och inte återkommit tillräckligt snabbt. Men det är gamla problem vars digitala spår finns kvar i recensioner med mera och som är åtgärdade sen mer än ett halvår tillbaka (i november 2021 förlängde vi öppettiderna och har inga obesvarade samtal sedan januari). När det gäller mail så är svarstiderna tyvärr ibland längre än 24 timmar och det jobbar vi fortfarande på.